Menu

Dit ben ik

Mijn foto
Uden, Netherlands
Hoi, Ik ben Jacqueline Jans. Met deze blog wil ik jullie kennis laten maken met mijn creatieve kant, meer bepaald met mijn liefde voor het maken van kaarten en freubels. Geniet ervan!

zondag 1 april 2012

Explosie kaartjes


Het schoenen explosiekaartje......

Deze, ik noem ze altijd explosie kaartjes, zijn erg leuk om te maken. Je snijd een wat stevig a4 papier 20 x 20 centimeter. Hierop ga je stempelen, ik heb met thema`s gewerkt zoals je ziet op de foto`s, hiermee maak je een leuke collage. Ook snij je voor de voor en de achterkant een vierkantje van 9 1/2 bij 9 1/2 cm.
Op de voorkant kun je nog een leuke afbeelding en een gepaste tekst stempelen, op de achterkant stempel ik vaak een kleine afbeelding in de hoek om het af te maken.
Dan pak je een vel steving kaartpapier van 10 x 20 centimeter, deze vouw je dubbel en plak hier de voor en achterkant op.
Ondertussen is de gestempelde binnenkant droog en vouw je deze als een explosie vouwsel, misschien kun je op de onderste foto`s zien hoe je dit doet, is wat moelijk uit te leggen. Als je dit gelukt is plak je het vouwsel in de dubbelgevouwen kaart en klaar is je explosie kaartje.



De Thee explosiekaart.......


De Sarah explosiekaart.......


Om het geheel nog een feestelijk tintje te geven vul ik het kaartje vaak nog met confettie.........

Lieve groetjes,
Jacqueline




5 opmerkingen:

Scrapcreaties Mirande zei

Wat een leuke kaart. Heel origineel en bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga er zeker ook een keertje een maken.
Groetjes Mirande

Scrapcreaties Mirande zei

Wat een leuke kaart. Heel origineel en bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga er zeker ook een keertje een maken.
Groetjes Mirande

Berlinde zei

Wat een leuke kaartjes Jacqueline, had ik nog nooit gezien!
Lieve groetjes, Berlinde

Amanda zei

Wauw wat gaaf Jacqueline!

liefs Amanda

Mariëlle zei

Hoi hoi,

Weer druk in de weer geweest!! Ze zijn erg leuk geworden!!

Groetjes Marielle